„Scanoramos“ širdies reikalai: aistra, meilė ir (ne)ištikimybė – jausmingiausiuose festivalio filmuose

„Scanoramos“ širdies reikalai: aistra, meilė ir (ne)ištikimybė – jausmingiausiuose festivalio filmuose

Su širdimi nepajuokausi. Suprasti jos užgaidas taip pat ne visada paprasta. Kol Amūras miklina ranką, „Scanorama“ dalinasi jausmingiausių festivalio filmų gidu – kad neapsigautumėte.

Apie kūną ir sielą, rež. Ildiko Enyedi, Vengrija, 2017

Marija – nauja kokybės inspektorė Budapešto skerdykloje, tylusis Endris – jos viršininkas. Marijos pasaulis – skaičiai, duomenys ir plastmasinės figūrėlės. Endris – vienišius, nieko neprisileidžiantis pernelyg arti. Pamažu pažindami vienas kitą šie du žmonės atranda juos siejantį ypatingą dvasinį ryšį, išlaisvinantį iš uždarumo gniaužtų ir gydantį senas žaizdas. Berlyno kino festivalyje Auksinio lokio statulėle ir FIPRESCI apdovanojimu įvertintoje subtilioje dviejų nepritapėlių meilės istorijoje persipina poetiškumas, sukrečiantis brutalumas ir naivus meladromatiškumas.

Tu išnyksti, rež. Peter Schønau Fog, Danija, Švedija, 2017

Mija aklai tiki savo patraukliu charizmatišku vyru Frederiku, net ir tada, kai jis sėdi teismo salėje, kaltinamas nusavinęs mokyklos pinigus. Beatodairiškai ieškodama tiesos, Mija vis giliau grimzta į abejones, ar pažįsta žmogų, su kuriuo dalijasi gyvenimu. „Tu išnyksti“ – ilgai lauktas pripažinto režisieriaus darbas, apmąstantis žmogaus tapatybę ir poelgių motyvus.

Meilužis vienai dienai, rež. Philippe Garrel, Prancūzija, 2017

Dvidešimtmetė Žana ką tik baigė savo pirmuosius rimtus santykius. Sudaužyta širdimi ir ašarų pilnomis akimis ji pasibeldžia į savo vienišo tėvo Žilio buto duris. Tačiau paaiškėja, kad ne vien jos asmeniniame gyvenime įvyko pokyčių: kartu su tėvu gyvena jo nauja mylimoji Ariana. Ji - jo studentė, vos vyresnė už pačią Žaną. „Meilužis vienai dienai“ - lengvai ironiškas ir psichologiškai niuansuotas žvilgsnis į meilės santykius, Kanų kino festivalio programoje „Dvi režisierių savaitės“ įvertintas apdovanojimu už geriausią scenarijų.

Braškių dienos, rež. Wiktor Ericsson, Švedija, 2017

15-metis Vojtekas atvyksta į Švediją su tėvais dirbti braškių laukuose. Ten jis susiduria su tamsiąja ekonominės emigracijos puse – darbdaviai švedai negailestingai išnaudoja atvykėlius. Vojtekas susidraugauja su vietos ūkininko dukra Anele. Tačiau į dvi stovyklas susiskaldžiusi bendruomenė nepasiruošusi priimti jų santykių.

Strimgalviais, rež. Marina Stepanska, Ukraina, 2017

Antonas neseniai grįžo iš reabilitacijos, kur gydėsi alkoholizmą ir priklausomybę nuo narkotikų. Katia greitai išsikraustys į Berlyną gyventi su vokiečiu fotografu, su kuriuo susipažino per Maidano demonstracijas. Vieną naktį Antonas ir Katia susipažįsta naktiniame Kijeve ir šis susitikimas pakeičia jų planus. „Strimgalviais“ – tai intymus žvilgsnis į savo vietos nerandančio porevoliucinės Ukrainos jaunimo gyvenimą.

Keisti paukščiai, rež. Elise Girard, Prancūzija, 2017

Mavi – 27 metų svajotoja, neseniai atsikrausčiusi gyventi į Paryžių. Vieną dieną ji netyčia susipažįsta su 76-erių antikvarinio knygyno savininku Žoržu. Jis – visiška Mavi priešingybė, ir vis dėlto, šis tas juos traukia vieną prie kito. Tarsi šių neįprastų santykių būtų negana, Žoržą pradeda persekioti seni priešai, o iš dangaus ima kristi paukščiai. Tai filmas, kuriame žavinga prancūziška romantika vienodai lengvai derinama su detektyvo elementais ir absurdišku humoru.

Skaisčios širdys, rež. Roberto De Paolis, Italija, 2017

Agnesei tik septyniolika. Ji gyvena su religinga motina ir ruošiasi duoti skaistybės iki santuokos įžadus. Stefanui dvidešimt penkeri, jis agresyvaus būdo ir turi sunkią praeitį. Jų netikėtas susitikimas – tyro ir tikro jausmo pradžia. Augant jų aistrai, Agnesė suvokia nusižengusi savo idealams ir puola į kraštutinumus, siekdama išpirkti tariamą nuodėmę.